Mi köze Simicska Lajosnak a választási szabályokhoz?

2012. november 12. 19:52

Weisz Manfréd Huba
Kettős Mérce
Egyetlen javaslat se szól a köztéri hirdetésekről. Ennek pedig oka van, mégpedig: Simicska Lajos.

„A törvényjavaslat, ami jelentősen szabályozza a pártok reklámköltési lehetőségét, egyetlen egy szektorhoz nem nyúl: a köztéri hirdetésekhez, márpedig azért, mert itt van Simicska Lajosnak, Nyerges Zsoltnak és a többi Fideszhez köthető embernek olyan helyzeti előnye, hogy erre nincs szükség. Az új szabályok szerint semmi se kötelezi arra Lajosékat, hogy az MSZP-nek mondjuk 10 milliárdért adjanak egy óriásplakát helyet, míg a Fidesznek ingyen.

Ezt semmi se szabályozza. A Kreatív online cikke szerint jelenleg a következő közterületi cégek tartoznak Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe: Mahir Cityposter, Publimont, Euro Publicity, A Plakat. A Publimont birtokolja például a BKV reklámfelületeinek jogát, de a teljes közterületi reklámfelület szektorból jó 30%-ot hasítanak ki Simicska cégei. A Fideszhez közeli emberek érdekeltségeivel a kör még tágabb. (...)

Ebből a két történetből (amely mellett még számtalan van) azt láthatjuk, hogy bár a pártok költésébe nem szól bele a közterületi szektorban az állam – ellentétben az összes többi kampányban lévő reklámfelülettel –, addig az állami cégek a költéseik nagy részét ide koncentrálják, méghozzá úgy torzítva, hogy az a kampányban a Fidesznek kedvező cégeknek legyen jó. A kérdés ezután csupán az: lehet-e szabad információhoz való jutásról beszélni majd a 2014-es választásokon?”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 17 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"...hogy bár a pártok költésébe nem szól bele a közterületi szektorban az állam – ellentétben az összes többi kampányban lévő reklámfelülettel –, addig az állami cégek a költéseik nagy részét ide koncentrálják, méghozzá úgy torzítva, hogy az a kampányban a Fidesznek kedvező cégeknek legyen jó."

Hú basszus. Érti ezt valaki?
Kedvenc: költéseik nagy részét ide koncentrálják.
Na ezt jól megmondta! Cégek költései? Legfeljebb reklámkiadásai, marketingköltségei stb...
Ha meg a kampányban teleszórják az állami cégek a plakáthelyeket, hol hirdet majd a Fidesz?
Minek publikál, akinek ennyire nem megy???

Azért olyan cuki, hogy Simicskázik és fideszesezik és csak úgy mellékesen elpöttyenti, hogy a közterületi piac 30% át birtokolja. Na mostan akkor kiké a 70%. Valahogy nem sorolta a cégeket meg a neveket.
Ha ezt nézzük akkor 2/3 ban nem Simicskáéké a terep. Akkor most mi van.

A szegény MSZP-nek meg nincs semmi gazdasági támogatója. MIndjárt elsírom magam.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés