A fideszes médiapolitika egyetlen esélye a kiegyezés

2015. január 23. 19:50

Román Balázs
Kreatív
A Fidesz egyetlen módon tudja újra álomba ringatni a magyar népet, ha kiegyezik azokkal a médiacégekkel, akikkel eddig izmoztak.

„A Fidesz médiastratégiája az elmúlt tizenöt évben arról szólt, hogy minden lehetséges eszközzel médiabirodalmat kell építeni. Indult az egész még 1998 végén a Magyar Nemzet megmentésével, a Heti Válasz alapításával, a Hír TV-vel, 2009-ben a rádiós frekvenciák pártalapú leosztásával, a plakátcégek felvásárlásával, hogy aztán a 2010-es választási győzelem után turbótempóra kapcsolva, törvényhozással, közbeszerzésekkel, médiatervezéssel rendezze át a teljes médiát.

Nem kétséges, hogy a rendszer kimunkálása és működtetése gazdaságilag kifejezetten eredményes volt. Rengeteg pénz folyt magánzsebekbe, jelentősen nőtt a befolyás. Szépen kiépült a nyomtatott lapportfólió, újraírták a rádiós piacot, a közterületi médiát, de nem jutottak sehova az online médiában és a tévés álmok sem úgy teljesültek, ahogy azt korábban elképzelték.

(...)

Ha Orbánék folytatják a médiapiac egészpályás letámadását, azzal semmit nem fognak elérni. Bődületesen sok adófizetői pénz megy el arra, hogy hangosabb legyen a fideszes hangszóró, ami egyre jobban emlékezteti majd a népet a szocializmus utolsó évtizedeire. Csak most nincs hermetikusan záródó kupola az ország fölött.

Ebből logikusan az következik, hogy a Fidesz egyetlen módon tudja újra álomba ringatni a magyar népet, ha kiegyezik azokkal a médiacégekkel, akikkel eddig izmoztak, ennek logikusságáról múlt héten már írtunk. Az adófizetők pénzét nem egy még ennél is szervilisebb közmédia felfújására kell költeni, hanem a jelenleg ellenségnek tekintett cégeknek adni. Háttéralkukat kötni, trükközni, kicsit dörgölőzni.

Borzasztóan hangzik és bárcsak ne lenne igazam, de tudna olyat mutatni Habony úr, amitől tömegesen visszatérnének a Híradóba a patakban fürdőző elefántbébik, a magazinokba és bulvárlapokba a családja körében húsvéti vacsorát ülő miniszterelnök, és elfelejtődne az online média oknyomozó munkája.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 49 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Szóval a megoldás: trükközzünk, zsírozzuk le a dolgot, fű alatt, "okosba".
Szép.

A fideszes magyar médiapolitika az évszázados (Trianon mindjárt száz éves) múltra visszatekintő magyar kultúrkampf. Ahhoz,hogy bármi konszolidáció létrejöjjön,egyáltalán,hogy elkezdődjék, ezt a kultúrkampfot előbb meg kell nyerni. Nincsen meskete,hanem ez a harc van.
Mit nem ért ezen a szerző vajon?

És ha nem akarja álomba ringatni?

Ez hülye. (Dodó!!!!)

Ki akadályozza meg az ellenzéket, aki saját bevallása szerint az egész földkerekség kedvence és kegyeltje, abban, hogy felépítse a saját, transzparens, demokratikus, balos médiabirodalmát. A kupolán innen és túl.

Az egész európai média azt fújja, amit a poliglott Galamusz-agytröszt kiizzad magából.
Mégsem cuppan rá a sok naaaagy népnevelő igazságra a zistenadta.

Most is a kormány kegyétől várja, hogy építsen ellenzéki sajtót? Mint Kádár papa? Ennyire hogy lehet szervilis valaki?!

"A harminc leglátogatottabb oldal között egyetlen nyíltan kormánybarát tartalom sincs."


Pontosan erről van szó. 2010-ben ugyanez volt a helyzet, sőt; mégis összejött a kétharmad. 2014-ben pedig az abszolút többség.

Vajon miért?

Azért, mert akkora hitele van a harmincs leglátogatottabb oldalnak.

És hogy történjen a kiegyezés? Túsztárgyalóval? A média belemerevedett a közvélemény formálás pózába. Jó lenne, ha megelégedne a tájékoztatással, mert nincs egyedül.

Pontos elemzés.

Jól látja ezt is:
"Magyarország azzal járna jobban, ha a legnagyobb eléréssel működő médiumok továbbra is a hatalom ellenőrzésén munkálkodnának."

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés