Napi Gazdaság: A KDNP véget vet a termékbemutatós visszaéléseknek

2015. június 16. 15:30

Jogszabállyal akadályozná meg a KDNP a termékbemutatókon tapasztalható tömeges átveréseket – mondta el a Napi Gazdaságnak Rétvári Bence. A tapasztalatok azt mutatják, tíz bemutatóból hét szabálytalan. A szolgáltatók változatos, sokszor pszichés eszközökkel veszik rá a jellemzően nyugdíjas ügyfeleket a vásárlásra.

2015. június 16. 15:30

Még a nyári szünet előtt benyújtaná a KDNP azt a törvényjavaslatot, ami gátat szabna a főként nyugdíjasokat megkárosító termékbemutatós visszaéléseknek – írja a Napi Gazdaság Rétvári Bencére, a párt alelnökére hivatkozva. 

A lépést az utóbbi idők tapasztalatai indokolják: az ellenőrzések azt mutatják, hogy tíz termékbemutatóból hetet valamilyen szabálytalanság kísér, nem ritka, hogy az előadók pszichés eszközökkel gyakorolnak nyomást, a több tízezer áldozat többsége pedig nyugdíjas.

Mint azt Rétvári a lapnak elmondta, a tervezet három fő elemet tartalmaz. Egyfelől a termékbemutatós értékesítést végző vállalkozásoknak kötelezővé tennék az állandó ügyfélszolgálat működtetését. A készülő jogszabály másik lényeges pontja az áruhitel-szerződések megkötésének szigorúbb szabályozása annak érdekében, hogy a fogyasztóknak legyen elég idejük megfelelő körülmények között megfontolni a kötelezettségvállalást. Végül a megtévesztő reklámok ellen is fellépne a normaszöveg, különös tekintettel az ingyenességet sugalló állításokra.

A kereszténydemokrata politikus szerint mihamarabb lépni kell az ügyben, habár azt maga is elismerte, hogy a termékbemutatós átverések évek óta okoznak problémát a fogyasztók körében. 

A Napi Gazdaság a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott, a fogyasztóvédelmi hatóság által gyűjtött információk alapján összeírta a leggyakoribb szabálytalanságokat. Újabban például a termékbemutatókat a szolgáltató szűrővizsgálatként, vagy egyéb egészségügyi programként hirdeti meg. Ugyancsak elterjedt módszer, hogy a potenciális vásárlókban azt a hamis látszatot keltik, már megnyertek egy értékes terméket. A fogyasztói panaszokból kiderül: a vásárlók sokszor nem tudják érvényesíteni a szavatossági jogokat.

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
f.judit
2015. június 17. 10:00
Aki hülye azon nem lehet segíteni! A bróker botrány után az egyik polgármester nyilatkozta"Ma is a legtöbb kamatot ígérőnél fektetné be a város pénzét"! ENNYI
liberálzöld.
2015. június 16. 20:48
Trafikmutyi után termékbemutató mutyi. Csak vasárnap és csak a templomban lehet ezután termékbemutatót tartani!
heep
2015. június 16. 19:43
Azért én feltenném a kérdést a szépkorúak lángpallosú és karcsú védőangyalának, a Schmuknak, hogy ő miért nem tiltakozott az ilyen átverések ellen soha? A KDNP-nek meg, hogy a betelefonálós, ezoterikus középkori szintű átveréses műsorokkal semmi baja?
gepida
2015. június 16. 18:35
Termékbemutatóval egybekötött kereskedelem tilos! Ennyi. És nem most, hanem 1998-ban, az első kormányalakításuk után.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!