A háború elindult

2014. június 15. 11:14

Kunhalmi Ágnes
Facebook
Az egyik oldalon egy kétharmados kormány, a másik oldalon a magyar média, amely a mindenkori hatalom kontrollja.

„L. Simon Lászlóval vitatkoztunk arról, hogy a reklámadó mennyire érinti Magyarországon a sajtószabadságot. Állítása szerint érdemben nem. Ezzel szemben a valóság az, hogy nagyon is. Gondoljuk végig egy kicsit az elmúlt években történteket: új médiatörvények, kvázi médiaalkotmány, a médiafelügyelet fideszesítése, gigabírságok, a teljes közszolgálati média kormányzati propagandagéppé silányítása. Közben szinte a teljes helyi és térségi rádiópiacot elfoglalták, miközben az inkább ellenzéki médiumoknak valahogy szűkülnek a lehetőségeik. Most épp a Klubrádió veszíti el vidéki területeit.

E mellett komoly energiákat fordítanak a TV2 teljes elfoglalására, ezért vonták ki részben a reklámadó hatálya alól is. Itt ez az új reklámadó, ami újabb eszköz bármely független lap, portál vagy más médium helyzetének további veszélyeztetéséhez (hiszen mindenki fizet, de nem mindenki kap kormányzati hirdetést egy olyan országban, ahol 100 ft-ból 52-ről az állam dönt). Ezek mind olyan lépések, amelyek a sajtószabadság részleges felszámolásáról, a kis hatókörű médiumokba való visszaszorításáról szól.

A háború elindult, az egyik oldalon egy kétharmados kormány, a másik oldalon a magyar média, amely a mindenkori hatalom kontrollja. Az a harc, amit az RTL és a közmédia a szemünk előtt vív egymással pontosan megmutatja, hogy milyen jelentősége lehet, ha egy médium centizve, biztonsági játékként vagy teljes körűen tudósít egy választási kampányból. A RTL helyzete csak egy szelete ennek a problémának, kétségtelen most a leglátványosabb szelete. De ne felejtsük el: a szabadságot centiről centire veszítjük el, ha átengedjük a terepet a cinizmusnak.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 75 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A média a hatalom kontrollja ?
Mióta kontrolálja a médiacézárokat, a bankárokat ? Ja hogy fordítva működik. Ha a profitjukat megcsapolják - Oh irgalom atyja ne hagyj el ! - akkor megharagszk.

"Az egyik oldalon egy kétharmados kormány", a másik oldalon a szél- és széna-lapátolók.
Vidám egy ország ez a Magyarország.

"A háború elindult,"

Nincsen háború!

Csak "Békeharc" van!

Kunhalmi lett az új mszp-médiaszakértő?

Ezt a szöveget az Ildi néni írta neki, legyen mivel felturbózni a facebook oldalát.

Egyik oldalon a kétharmados kormány,
másik olvadon a vesztes egyharmadot kiszolgáló médiális hadierő.

Az egyharmadban teljesen hiányzik az önkontroll.

megmondta mar a boldogult emleku gyulaba is, ha tevet akartok vegyetek magatoknak.

"Az egyik oldalon egy kétharmados kormány, a másik oldalon a magyar média, amely a mindenkori hatalom kontrollja."

Ez lenne Ágika a klasszikus megfogalmazás, csak hogy a valóság ettől messze van.

Ott van pl a Heti Hetes. Amíg az első Orbán kormány volt addig jogosan mondhatták, hogy a mindenkori kormány kontrollja...stb..stb..
De utána 8 évig meg az ellenzék kontrollja???
A nép meg nem hülye. Átlát ezen. Ez is közrejátszott a 2010-es kétharmadhoz!!!!

A hatalom "kontollja" a választópolgár , s a médiáé is . Talán nem szerencsés a kontroll szó , inkább többszereplős társadalmi interakcióról van szó . A kormány , a média , s a polgár egyaránt aktív és passzív is , kölcsönös függőségek és emancipációs törekvések hálózatában . Például : én is függök a médikínálattól , mert csak azt tudom olvasni , amit kínálnak , de ők is függnek tőlem , mert én vásárolok a médiapiacon .
Én személy szerint inkább játéknak tekintem ezt a processzust , még akkor is , ha néha nagyon komoly ez a játék . Közös érdekünk , hogy minél több jól képzett szereplő legyen .

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés