Uniós szinten is 2035-ös céldátummal vezetné ki a robbanómotort a német közlekedési miniszter
A fosszilis üzemanyagokkal üzemelő, belsőégésű motorral rendelkező gépjárművek 2035-től nem kaphatnának forgalmi engedélyt – jelentette be vízióját Andreas Scheuer (CSU) német szövetségi közlekedési miniszter, aki ezt a rendelkezést uniós szinten is helyénvalónak tartaná.
A miniszter törvény útján szerezne érvényt ennek a célkitűzésnek, szerinte ugyanis a jog eszközeivel kell kivívni az alternatív technológiák versenyképességét. Scheuer szigora nem csapna le azonban azon belsőégésűmotoros járművekre, amelyek szintetikus üzemanyagot használnak, így azok forgalomban maradhatnának a céldátumot követően is.
„Ezen túl is szükség lesz a technológiai fejlődés iránti nyitottságra; ezzel együtt további szigorú klímavédelmi követelményeket is meg kell határozni azért, hogy a következő tizenöt évben a versenyképes, tiszta üzemanyagok fejlesztését ösztönözzük” - nyilatkozta a miniszter a Die Welt am Sonntagnak adott interjújában.
Benjamin Stephan, Greenpeace közlekedési szakértője Scheuer bejelentését éles kritikával illette: elmondta, hogy a miniszter belső égésű motorok jövőjére vonatkozó javaslata mind a klímavédelem, mind az autóipar szempontjából rendkívül veszélyes. Rámutatott, hogy a szintetikus üzemanyagok előállításához villamos energia szükséges. Mindeközben az akkumulátorral ellátott elektromos autók ugyanazzal a mennyiségű energiával legalább ötször akkora távolságot képesek megtenni. Úgy véli, hogy a szintetikus üzemanyagok alkalmazása túlságosan is drágává, ennél fogva pedig fenntarthatatlanná tenné az autóipart.
A fentiekre tekintettel Stephan úgy véli, hogy az összes belső égésű motorral meghajtott jármű kivonása indokolt, a szintetikus üzemanyagokra vonatkozó különbségtétel nélkül.
Megjegyzendő, hogy Markus Söder (CSU) és Winfried Kretschmann (Zöldek) már korábban is, legutóbb tavaly indítványozták a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivezetését. Emellett több országban, például Japánban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Spanyolországban vagy Kanadában 2030 és 2040 közötti céldátummal terveznek.
Szemlézte: Dobozi Gergely
Összesen 24 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Ráadásul Németország szénerőművekben állítja elő az elektromos áramot, amit majd az elektromos autókban akarnak használni. Az nem számít, hogy ezeknek mekkora a CO2 kibocsátása????
Az a legrosszabb, amikor az emberi hülyeség szorgalommal párosul...
Bejelentkezés