Ennek nem fognak a románok örülni: új genetikai teszt semmisíti meg az „őstörténetüket”

2023. december 11. 09:35

Kiderült, milyen eredetű döntő többségben szomszédaink genomja.

2023. december 11. 09:35

Novinite számolt be arról, hogy a Bulgáriára, Észak-Macedóniára, Szerbiára, Romániára, Albániára és Görögországra kiterjedő, úttörő DNS-kutatás a balkáni népesség genetikai szerkezetével kapcsolatos megdöbbentő felfedezésekhez vezetett.

A román genom 50-60 százalékban szláv eredetű, hasonlóan balkáni szomszédaihoz, Bulgáriához és Horvátországhoz

– derült ki az átfogó tanulmányból.

A lap hozzátette, hogy a szerbiai, spanyol és amerikai tudósok együttműködésével készült kutatás rávilágít a szláv gének elterjedtségére a régióban.

A Tanjug szerb ügynökség által közölt eredmények szerint a bolgárok, a románok és a horvátok rendelkeznek a legmagasabb szláv génkoncentrációval. Ezzel szemben a görögöknél a legalacsonyabb ennek a genetikai örökségnek a jelenléte: 4 és 20 százalék között mozog – írták.

Mindez azért érhette kellemetlenül a románokat, mert évtizedek óta hirdetik a dák-román elméletet, mely a román és a latin nyelv rokonságán alapuló elmélet. Ennek értelmében az erdélyi románok az egykori római Dácia lakóinak, a romanizált dákoknak és a római telepeseknek leszármazottai, tehát ők Erdély őslakói.

***

Ezt is ajánljuk a témában

***

A nyitókép illusztráció. Fotó: DANIEL MIHAILESCU / AFP

Összesen 134 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2023. december 15. 17:55 Szerkesztve
These editors do not how to read; or just straight out lie to get clicks. The link to the study is here: https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(23)01135-2. In the study it says: "Present-day Serbs, Croats, Bulgarians, and Romanians yielded a similar ancestral composition as ancient individuals after 900 CE ... implying substantial population continuity". Exactly the opposite to the title.
Akitlosz
2023. december 13. 04:50
A genetika csak biológia. A legyeknek is van. Azaz egy nemzetet nem genetikája határoz meg, hanem a néprajza. Na olyanjuk nincsen legyeknek!
Akitlosz
2023. december 13. 04:48
Az volt, hogy dákokat meglehetősen rendesen lecsapkodták a rómaiak. kik ott maradtak őket meg eladták rabszolgának birodalomszerte, azaz jó messzire, fedezni a hadjárat költségeit. A többiek meg elmenekültek Dáciából és a római fennhatóság elől. Így aztán romanizált dákok nem igazán maradtak azon területen.
Lakat1983
2023. december 12. 22:30
Ennyit a dákó-román elméletről. Mindig tudtuk, hogy egy hatalmas fasság az egész. Most már ők is tudják. :-D
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!