Görbe univerzumok a virtuális valóságban

2017. március 28. 11:15

A nem-euklideszi geometria szabályai érvényesülnek az oklahomai kutatók által alkotott virtuális gömbvilágban.

2017. március 28. 11:15

„Mintha egy teljes univerzum lenne a talán néhány méter átmérőjű gömbben” – nyilatkozta munkájáról Henry Segerman, az Oklahoma Állami Egyetem kutatója.

Meglepő szavaival nem LSD tripet, hanem a saját maga és munkatársai által az virtuális valóságban alkotott görbe világot, az eleVR-t festette le. Az ötszögekkel, dodekaéderekkel és más különleges formákkal benépesített közegben nem érvényesülnek a hagyományos geometria szabályai.Nem-euklideszi tereihez fejlesztettek nyílt forrású szoftvert, amellyel bárki, fején egy VR headsettel elmerülhet a különleges környezetben.

Míg az euklideszi geometria azon a feltevésen alapul, hogy a párhuzamos vonalak mindig egyforma távolságra vannak egymástól, addig a nem-euklideszi megközelítés nem fogadja el a párhuzamosok elvét. Két lehetőség adódik: a gömbi geometriában a párhuzamosok végül találkoznak, a hiperbolikus geometriában eltávolodnak egymástól.

Az eleVR a hiperbolikus tereket tömegekkel megismertető Hyperbolic VR program része. Hiperbolikus házakat és utcákat szándékoznak építeni benne, a felhasználó különleges interakciókat folytathat, például a kosárlabda nem-euklideszi változatát játszhatja majd benne.
Segerman bizakodik, hogy szoftverük népszerűvé válik, és főként tudományos múzeumok és VR-rajongók élnek majd a lehetőséggel.

 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!