Digitális segítség kis- és középvállalkozásoknak

2022. december 25. 09:55

A Trend FM-en futó Fintech Világa legutóbbi adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető vendége Kiss József, a BUPA Digitális Pénzügyi Asszisztens marketing menedzsere volt.

2022. december 25. 09:55
null

A kis- és középvállalkozások gyakran az elfelejtett középső gyerek státuszába kerülnek a pénzügyi szolgáltatások szempontjából. Kevésbé éri meg őket kiszolgálni, mint a nagyvállalatokat és sokkal heterogénebbek, mint a lakossági ügyfelek piaca. Emiatt ritka, hogy egy bank kifejezetten a kkv-k problémáira reagáló megoldásokkal áll elő. 

A kkv-k sokszínűbb és egyedibb igényekkel rendelkeznek a pénzügyi szolgáltatások területén, mint a lakosság nagy volumenű, viszonylag homogén, de legalábbis könnyen kategorizálható ügyfélköre. A hagyományos pénzügyi szolgáltatók ezért a kis- és középvállalkozások piacán hagyják a legnagyobb rést. Az agilis fintechek pedig köszönik szépen, ezt ki is használják. Az innovatív szolgáltatások és beyond banking funkciók mellett azonban egyvalamit általában nem képesek biztosítani a fintechek: a klasszikus banki háttér biztonságát.

Az MKB Bank leányvállalataként működő BUPA Digitális Pénzügyi Asszisztens a bankok stabilitását a fintechek innovatív vonásaival ötvözi. A BUPA a kkv-k két fő fájdalompontját azonosította, és kínált rá digitális megoldást: az egyik az online számlázás, a másik pedig a vállalati pénzügyek kezelése. A NAV-kompatibilis e-számlázó platformja a pénzforgalmi funkciói által digitális megoldásokkal könnyíti a vállalkozók mindennapjait. Emellett a BUPA Magyarországon elsőként szerzett AISP (számlainformációs) és PISP (fizetés kezdeményezési) licenszeket. A platform megteremti a lehetőséget a magyar kkv-k számára, hogy egy helyen kezelhessék a pénzügyeiket a számlázástól a pénzforgalmon át a pénzügyi előrejelzésekig. Ezzel is csökkentik a vállalat fő tevékenységének rovására menő adminisztrációs terheket.

A Peak és a BUPA szakértője arról beszélgettek, hogy milyen szerepe lehet a beyond banking megoldásoknak a kkv szektor kiszolgálásában. Többek közt szóba kerül, hogy a cégek érzik-e a specifikus szolgáltatások hiányát, és hogy megjelenhet-e a területen a „szuperapposodás” jelensége.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!