Keményen figyelmeztették Macront, amit csinál, annak nem lesz jó vége (VIDEÓ)
Macronék szerint viszont addig kell támogatni az ukránokat, ameddig csak lehet.
Szó sincs arról, hogy egyenlő felek mérik össze erejüket a választópolgárok szimpátiájának elnyeréséért.
„A legfőbb ok, amiért a kereskedelmi csatornák kimaradnak a politikai reklámozásból ugyanis az új választási eljárási törvénynek az a rendelkezése, amit már említettünk. A csatornák minden jelölő szervezetnek és független jelöltnek egyenlő feltételek mellett és ingyenesen lennének kötelesek adásidőt biztosítani. Aki tisztában van vele – és nem lehet kétségünk, hogy a törvényalkotók tisztában vannak vele –, hogyan működik a kereskedelmi médiumok üzleti modellje, vagy hallott már a nézettségi mutatók és a reklámidő értékesítésének összefüggéséről, az nem lepődött meg mikor kiderült, hogy egy szolgáltató sem regisztráltatta magát a Nemzeti Választási Bizottságnál azzal, hogy biztosítani kívánja a politikai reklámok közzétételének lehetőségét.
A törvényalkotók szándéka ezzel megvalósult: a közszolgálati médián kívül sehol sem jut el a választókhoz a politikai reklám. Így, ami az elektronikus médiát illeti, aki nem nézi, illetve hallgatja a Kossuth, a M1 és a Duna csatornákat, azoknak kimarad a kampány egyik jelentős része, vagyis kevesebb forrásból fognak arról értesülni, hogy választásokra készül az ország, kik lesznek a szereplők és azoknak milyen üzeneteik vannak. A szűkebb elérhetőségű, vagyis kevesebb politikai reklám azoknak kedvez, akiknek stabilabb a biztos szavazói bázisa és nem annyira fontos számukra a szavazók elérése, megnyerése.
Emellett, aki néz közszolgálati médiát, az tudja, hogy az M1 nem restell akár bármelyik híradójából öt perceket szánni arra, hogy Bokros Lajost lejárassa, vagy a Gyurcsány-kormány valamelyik »társadalomellenes« szakpolitikáján rugózzon. Ha ehhez még hozzávesszük azt, hogy a rezsiharc és a jobban teljesítünk kampányok társadalmi célú reklámokként való kommunikálása ellen nem lép fel sem a médiahatóság, sem más, vagyis a politikai propaganda és politikai reklámok mellett jelenleg szabadon közzétehetők, akkor kijelenthetjük: igazán tisztességes és demokratikus a játszma.”