Globális szövetségre lépett a két autógyártó óriás, új modellt fejlesztenek

2019. január 16. 20:43

A Volkswagen AG és a Ford Motor Company kedden bejelentette, hogy átfogó szövetségre lépett, és ennek keretében olyan megállapodásokat kötött, amelyek célja a két globális járműgyártó erősségeinek kiaknázása, versenyképességének javítása a vásárlói igények jobb kiszolgálása érdekében – közölte a két járműgyártó magyarországi képviselete az MTI-vel.

2019. január 16. 20:43
null

A Ford Magyarország és a Porsche Hungaria közös  közleményében ismerteti: a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess, valamint a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítette, hogy a két vállalat áruszállító haszongépjárművek és közepes méretű pickupok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. A vállalatok várakozása szerint ez az együttműködés 2023-tól kezdve hoz majd magasabb, adózás előtti működési eredményt.

A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pickup üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok. A két vállalat együttes kishaszongépjármű-értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte.

A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pickupok, mind pedig a kishaszonjárművek iránti globális kereslet nőni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást – mutatnak rá a közleményben.

A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pickup modelljeit. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító modell kifejlesztése és gyártása lesz.

A Volkswagen és a Ford emellett szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát.

A szövetséget – amelynek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás – közös bizottság felügyeli majd. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti.

(MTI)

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Senki Alfonz
2019. január 25. 05:51
És a versenytörvény egy nagy lófasz?
Apáczai
2019. január 19. 13:25
A többi is ezt teszi (GM, Peigeot, Opel, stb.) A japánokról nem is szólva! Nincsen ebben semmi szokatlan. A nyertes a vevő lesz.
kizökkentidő
2019. január 18. 20:43
Közös lónak túrós a háta.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!