Esztergom mint igazságügyi fellegvár?

2018. augusztus 21. 11:56

A magyar Alkotmánybíróság székhelye – jogilag legalábbis – 2012-ig Esztergomban volt, noha a grémium mindig is Budapesten működött. Mostanában – főleg a Közigazgatási Felsőbíróság létrejötte, illetve a Kúria és az Alkotmánybíróság elhelyezése kapcsán – újra felmerült, hogy egyik, másik vagy mindhárom bíróság ténylegesen Esztergomba költözzön. Elsőre furcsának tűnhet az ötlet, és sok ellenzője akad, de Közép-Európában létező hagyománya van az ítélkezés és a törvényhozás ilyen jellegű szétválasztásának.

2018. augusztus 21. 11:56
null
Palkó Attila

Az újonnan létrejövő Közigazgatási Felsőbíróság várhatóan Esztergomban kezdi meg a működését, mint ahogy arról a Magyar Idők már cikkezett. Ennek apropóján – és a Kúria régi épületével kapcsolatos viták miatt – felmerült, hogy nemcsak a Felsőbíróság, hanem a Kúria és akár az Alkotmánybíróság is Esztergomba költözhetne. Mint ismert, a Kúria 1949-ig egy, a Kossuth téren található Igazságügyi Palotában székelt, majd a Néprajzi Múzeum és a régebben Párttörténeti-, ma Politikaitörténeti Intézet költözött az épületbe. A múzeum már nincs az épületben, a Politikaitörténeti Intézet használati joga pedig ma is jogvita tárgya.

Az igazságszolgáltatás helyszíne szimbolikus értékkel bír

Az, hogy az igazságszolgáltatás külön palotát kapjon, nem példa nélküli elképzelés Európában. A Párizsban található Palais de Justice több magasszintű francia bírói testületnek is helyt ad, így a Legfőbb Semmitőszék (Cour de Cassation), a közigazgatási ügyeket tárgyaló Állami Tanács (Conseil d'État) és az alkotmányossági kérdésekkel foglalkozó Alkotmányos Tanács (Conseil Constitutionnel) mind a párizsi Palais de Justice-ben székelnek. Olaszországban is hasonló rendszert láthatunk.

A párizsi Palais de Justice, Forrás: Wikipedia Commons
A párizsi Palais de Justice, Forrás: Wikipedia Commons

A párizsi Palais de Justice, Forrás: Wikipedia Commons

A központosítás szimbólumaként is értelmezhető „palota-modell” mellett létezik azonban más hagyomány is a kontinensen, amiért lényegében elég csak a „szomszédba menni”, hiszen Szlovákia, Csehország és Németország alkotmánybíróságai nem saját országuk fővárosaiban találhatóak. Ezek a közép-európai gesztusok értelmezhetőek a bírói függetlenség szimbólumaiként is, hiszen így az igazságszolgáltatás a törvényhozástól és a végrehajtástól a fizikai térben is távol, függetlenül működik.

A fővárostól messze, Közép-Európában

A nem fővárosban működő alkotmánybíráskodás tekintetében egyértelműen Németország a mintaadó állam. A német alkotmánybíróság (Bundesverfassungsgericht) 1951-es megalapítása óta a Berlintől, de a korábbi fővárostól, Bonntól is kifejezetten messze található. Bár többször lett volna lehetőség a bíróság áthelyezésére (például a német alkotmánybíróság működését szabályozó törvény, a Bundesverfassungsgerichtsgesetz 1971-es elfogadásakor), szinte teljes konszenzus alakult ki azzal kapcsolatban, hogy a bíróság helye Karlsruhéban van.

A bírói függetlenséghez történő ilyen erős ragaszkodásnak mély hagyományai vannak Németországban. A rossz emlékű Weimari Köztársaságon túl Németország meglehetősen kevés demokratikus hagyománnyal rendelkezett, viszont a bíróságoknak mindig is kiemelt szerepe volt a németség életében. Az utolsó évszázadaiban kifejezetten rosszul működő Német-római Birodalom egyik legstabilabb pontja volt az 1495-ös alapítású Birodalmi Fellebbviteli Bíróság (Reichskammergericht), amely egészen 1806-ig működött. Ez az intézmény jelentette sokszor az utolsó menedéket a Birodalom polgárai számára, hiszen a számtalan kisebb-nagyobb fejedelemségből álló laza államszövetségen belül gyakoriak voltak a hatásköri problémák vagy akár az önkényes jogértelmezés.

A német alkotmánybíróság épülete Karlsruhéban, Forrás: Wikipedia Commons
A német alkotmánybíróság épülete Karlsruhéban, Forrás: Wikipedia Commons

A német alkotmánybíróság épülete Karlsruhéban, Forrás: Wikipedia Commons

A második világháború után a német állam újjászervezésében is kiemelt fontossággal jelentkezett ez a bírói hagyomány. A harmincas évek politikai eseményeit a korabeli német elit úgy interpretálta, hogy a legfontosabb normák védelme érdekében megfelelő egyensúlyt kell találni a népszuverenitás, a parlamenti szuverenitás és a demokrácia arisztokratikus talapzata, az alkotmánybíráskodás között. Ezért is nyúltak vissza a német bíráskodás létező hagyományához, amikor egy erős alkotmánybíróság létrehozása mellett döntöttek. A bíróság függetlenségének pedig egyfajta szimbólumává vált, hogy a Bundesverfassungsgericht nem a fővárosban, hanem Karlsruhéban székel.

A német példa a szomszédban is ragadós

De nem csak a német alkotmánybíróság található a fővárostól távol. Csehországban és Szlovákiában sincs ez másképp. A cseh alkotmánybíróság (Ústavní soud České republiky) a történelmi Brnoban található, míg a szlovák taláros testület (Ústavný súd Slovenskej republiky) a szintén történelmi Kassán. Utóbbi két országhoz nem tartoznak olyan régre visszanyúló történetek, mint a német birodalmi bíráskodás hagyománya, de az biztos, az 1848-as forradalmak idején a cseh függetlenségi mozgalom egyik fontos központja volt Brno, amely hagyományosan, 1921-től otthona a cseh (csehszlovák) alkotmánybíróságnak. Szlovákia pedig minden valószínűség szerint követte a német, de még inkább a cseh mintát, amikor nem a fővárosban helyezte el saját testületét.

Úgy tűnik tehát, van egyfajta közép-európai hagyománya annak, hogy az alkotmánybíróságok fizikailag is távol esnek a törvényhozástól. Hogy miért alakult ez ki, annak nincsenek egyértelmű okai, inkább helyi hagyományok és szokások sorozatának eredőiként jött létre ez a gyakorlat.

Miért éppen Esztergom?

Az 1989-ben felállított magyar Alkotmánybíróság egyből Esztergomban kezdte meg működését, igaz csak papíron. A tényleges munkát mindig is Budapesten végezték a bírák, mivel a működési feltételek nem voltak megfelelőek az első királyunk városában. Mára már részben feledésbe is merült, hogy hogyan került szóba a Duna menti megyeszékhely. Ehhez Esztergom kifejezetten jó lobbierejére volt szükség. A várost a rendszerváltás előtt gyakran kezelte páriaként az akkori vezetés mondván Esztergom „reakciós katolikus város”. A rendszerváltozáskor azonban a város akkori vezetése az Esztergom Barátainak Egyesülete nyomására felkérte a város akkori képviselőjét, hogy a parlamentben szólaljon fel az ügyben. A fő érvek szerint egyrészt a városnak a hányattatott múltért cserébe lényegében kijárt egyfajta kompenzáció, másrészt az ötlet támogatói szerint az esztergomi hercegprímás hagyományosan illetékes volt a történelmi alkotmány ügyeiben, meglátásaival vezette a világi hatalmat a helyes értelmezés terén. Hogy ez mennyire van így, vitatott, de az biztos, hogy a lobbi sikeres volt, és még a rendszerváltozás előtti utolsó parlament megszavazta, hogy az Alkotmánybíróság székhelye Esztergom legyen.

De a testület sosem működött ténylegesen a városban, és 2012-től a grémiumnak már de jure is Budapesten van a székhelye. Esztergom azonban – úgy tűnik – sosem mondott le arról, hogy fizikailag is a városba csábítsa az Alkotmánybíróságot, és még 2014-ben is tett épületbeli felajánlásokat. Viszont éppen ez az a pont, ahol az esztergomi kísérlet mindig is elbukott. A város által már korábban is felajánlott Sándor-palota nem egy kifejezetten nagy épület. Ezért a város az úgynevezett Déli kanonoksor épületeit is felajánlotta, amely így együtt méretben már megfelelő megoldás lehet, de az épületek állapota hagy kívánni valót maga után. Kérdés persze, hogy a Közigazgatási Felsőbíróság mellett a város tényleg képes-e befogadni további főbírói testületeket?

Az Alkotmánybíróság jelenlegi épülete Budán. Forrás: Wikipedia Commons, Fotó: Thaler Tamás
Az Alkotmánybíróság jelenlegi épülete Budán. Forrás: Wikipedia Commons, Fotó: Thaler Tamás

Az Alkotmánybíróság jelenlegi épülete Budán. Forrás: Wikipedia Commons, Fotó: Thaler Tamás

Van-e jó vagy rossz megoldás?

Termesztésen nincs. Bármelyik ország dönthet úgy, hogy a legfontosabb bírói testületét a fővárosban vagy valamelyik fontos vidéki városban helyezi el. A francia és olasz példa is követhető, hiszen az igazságszolgáltatás palotái patinás épületek, több bíróság működik bennük, mindkét épületet átjárja egyfajta szellemiség, ami nemhogy palotává, de az igazságszolgáltatás templomává teszi azokat. De legalább ennyire nem ördögtől való az a közép-európai sajátosság, hogy a bíróságok földrajzilag is távol esnek a többi hatalmi ágtól, egyfajta igazságszolgáltatási fellegvárat képezve.

Akármelyik megoldást is választja a magyar parlament, mindenképpen az a legfontosabb szempont, hogy a leendő vagy a jelenlegi székhely minél inkább alkalmas legyen funkciója betöltésére. Esztergom csak úgy tud versenyezni, ha az épületek infrastruktúrájában is fel tud nőni a feladathoz. 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2019. július 30. 21:02
Miért Esztergom a a világ vége, Budapest meg a világ közepe? Milyen beteg dolog ez? Más városokban is lehet bármilyen közhivatal.
korona
2018. augusztus 24. 02:26
(BEMÁSOLTÍRÁS)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A JELEN MAGYAR CSAPDÁI 1949-ŐL MÁIG MINDEN ILLEGITIM, SEMMI SEM TÖRVÉNYES Miután a 2016-os bevándorlás elleni népszavazásnál 40%-nyi tesztelt, megfelelően átvert és ismét átverhető szavazó már eleve biztosított volt a FIDESZ-KDNP részére, csak arról kellett gondoskodni az adófizetők pénzén, hogy a még szükséges "mennyiségű" bepalizható is rendelkezésre álljon. Ez "fizetett ellenzéki" segítség nélkül nem ment volna. Márki-Zay volt a csali, bizonyítva, hogy "a FIDESZ megbuktatható". Az ország lakossága farok felvágva rohamozta meg a szavazóhelyiségeket, hogy a bevándorlók és a FIDESZ-KDNP ellen szavazhasson... Orbánéknak már "csak" annyi dolguk volt, hogy egy hetes csúszással, hamis részeredmények közlésével, és meghamisított választási ívek gyártására biztosítsanak általuk elfogadhatónak tartott időt és indokot. Nem sikerült, a lóláb és pata kilógott. Ezek után Európában és a világ bármely pontján új választást kellett volna kiírni és a csalást elkövetőket örökre eltiltani a közélettől, majd bíróság elé állítani őket... De ez Magyarország, a nem létező, de létezőnek hazudott állam, amelyik a levegőben lóg lakosságával együtt. Mint ahogy előre látható volt, a FIDESZ-KDNP Olaszországból importál Berlusconi-módszer szerint biztos győzelmükhöz készített választási törvényükkel, az ügyetlenül végrehajtott csalásaikkal, és azzal, hogy átverve a szavazókat a választást saját rendszerük legitimálási próbálkozásaként próbálja eladni Magyarország lakosságának és külföldi bűntársaiknak, megvalósítva a népellenes bűncselekmények egész sorát, beleértve az emberiség elleni (Btk. 143. §) bűncselekményt is. Akinek olyan ingerenciája lenne, hogy ilyen megtévesztésre szánt kijelentéseket tesz, mint: "a FIDESZ-KDNP megnyerte a választást", vizsgáltassa ki magát, de először nézze meg a következő, sokak általa már ismert videót (2018. március 19.), amely, és ahogy én is előre jeleztem, csalási módszerként "biztos eredményt" hozott: Link A 2018. április 18-i álválasztás olyan "futóverseny" volt, amikor a díszletnek használt álellenfeleknek a rajt előtt még eltörték a lábait is, ellopták a mankókat azoktól akik még a rajthoz tudták vonszolni magukat, és a kitartó, zsákmányéhes maradék szavazatait is megdézsmálta a behozhatatlan előnnyel induló, előre kihirdetett "befutó". Azért írtam "álválasztást", mert a FIDESZ-KDNP népszavazással nem megerősített alkottákolmányára hivatkozva olyan választási törvényt mókolt össze, amellyel akkor is nyer ha veszít, mivel a bevándorlókkal riogatás, egyes belföldi és külföldi szavazók bizonyított lefizetése, és a megfélemlítéssel kicsikart "szavazatok", alapból a választási törvénybe beépített csalással, már eleve biztosították azt a 20%-ot, amit a FIDESZ-KDNP valójában elért, de még így is egy hétre volt szükségük, hogy hamisításokat el tudjanak készülni. Mondhatnánk, "nagy hűhó lenne semmiért", de Szijjártó 9-én reggel már "a rendszer legitimmé válásáról" beszélt... és ez már a csalás, megtévesztés "nagyon várt eredménye" is. Aki nem vette volna észre, a nagy számú részvétel csak arra kellett, hogy kidobolhassák, akik elmentek szavazni, elismerték a rendszert, vagyis legitimálni próbálják Orbánék visszaéléseit, a korábbi és jelenlegi "álkormány egyezményeit" is részvételükkel, vagyis elfogadnák a rendszert. Hát nem szép? Kizárták az amúgy is háttérbe szorított nemzeti csoportosulásokat, meghagyták a futtatott ellenzéknek nevezett prostituáltakat és a stricijeiket, bűncselekményeikkel a hátuk mögött nyugodtan "kormányozhatnak" tovább, igaz még mindig népi joghatalmi felhatalmazás nélkül. A legtöbben azért mentek el szavazni, mert a szájukba rágták, csak így lehet megbuktatni Orbánékat vagy akadályozható meg a bevándorlók áradata. Az átverésre építő médiapropaganda tette ezt úgy, hogy túlteljesítette az Orbán-rezsim az EU által követelt kvótát (lakosságarányosan harmadik, vagyis dobogós hely az EU-ban). Elmondható, hogy azok a magukat tájékozottnak és okosnak tartók is hagyták magukat hülyére venni, akik büszkén nézik le a tájékozatlan "pórnépet" műveletlensége, csekélyebb képességei miatt, miközben belesétáltak a csapdába. A "műsor" legundorítóbb része, hogy az álellenzék olyanok támogatására próbálta tüntetéssel rávenni az embereket, akiket szintén utálnak, magyarellenesek, eddig is ártottak az országnak. De azért ahogy itthon, Erdélyben sem mindenki hülye: "Elmondom mi van a színfalak mögött. Az izraeliek beszélik a magyart, a román nyelvet, sokan a németet is. Rengeteg pénz támogatást kapnak havonta. Ezeket befektetik. Nálunk, mivel Orbán és Gyurcsány már nagyon régen átruházta Magyarországot Izraelnek. Az ahogy épül csoda szép üvegpalotákkal Budapest.... Ejnye-bejnye, hát azok akik ezt teszik ... csak magyarul beszélnek. Ugyanezt teszik Erdélyben is. Van egy titok ami felől lapítanak az erdélyiek. Az, hogy felvásárolják az emberek házait, földjeiket. A szerződésben az áll, életük végéig lakhatnak benne és továbbra is gazdálkodhatnak maguknak a földeken. Van mikor utcát vásárol fel... van hogy falut. Egymás előtt is lapítanak erről az erdélyiek. De kint Izraelben ez nem titok, elmondják. Nem ítélem el őket mert szép lassan a magyar földet... a gyönyörű Erdélyt átruházzák a z....k kezére. Mi is ezt tennénk ha azt mondaná, kifizetem a házad árát....de benne lakhatsz míg élsz. Szóval Orbán nem kidobja a pénzt az ablakon mikor építkezik Erdélyben. Befekteti a magyar nép pénzét az ő urának akaratára. Netanjahu akaratára. Lassan és módszeresen haladnak a céljuk felé a z...k. Majd mikor hazánk fele kipusztul... mert ez a cél ezért hergeli Orbán egymásnak az országot és az erdélyieket is ellenünk... várják mikor robban a dolog és lesz forradalom. Netanjahu célja a magyar népet holtan látni vagy legalábbis felét. És akkor majd szépen bejönnek látványosan és van olyan sanda gyanúm, akkor majd egyesítenek minket Erdéllyel. Mert olyan megérzésem is van, hogy ők átjönnek a határon beavatkoznak a forradalom alatt... nem részletezem . Mikor kevesen mi életben maradunk, akkor lesz egyesítés. De annak szépségét már nem mi fogjuk élvezni mert mi olyan nyomorodott szolgák leszünk az... hogy nem fogja nekünk futni arra hogy Erdély szépségeit újra csodáljuk és boldoggá tegyen minket, hogy ismét magyar föld. Az erdélyiek megbolondultak most. Megvadultak és tele lettek gyűlölettel és gyűlölet beszéddel töltik meg a facebookot mifelénk, a nép felé. Nincs ennek semmi köze 2004-hez. Hiszen utána együtt sírt a magyar és erdélyi... szép dalok alatt meg kijárt a magyar hozzájuk. Egyszerűen nem veszik észre, hogy Orbán nem Isten hanem egy súlyosan pusztító lény." /L.T.A./ (a Fecebook-ról...) Akit a háttérbe meghúzódó valóság is érdekel, rögtön észreveheti, hogy a "választási eredmények ellen reklamálók" sohasem említik meg, hogy miért lehet érvényes egy csalásra kihegyezett választási törvény a nép által el nem fogadott és meg sem szavazott érvénytelen rendszer, jogalap nélküli jogrend, és joghatalmi felhatalmazással nem rendelkező "kormányzat" agyszüleményeként. Az a ravaszul kialakított helyzet jött létre, hogy egy érvénytelen rendszer törvényei alapján, egy érvénytelen, csalással, megtévesztéssel kiírt választás elcsalt eredményein próbálnak "korrigálni" egyesek, "akiknek nem jutott krumpliföld", vagyis lopási lehetőség (ártatlanság vélelme ez esetben nem áll fenn, mivel az érintettek jól ismerik az érvénytelenség körülményeit, hazai és nemzetközi jogi szabályozását)... Tételezzük fel, ha sikerült volna eltávolítani az Orbán-rezsimet, a korábbi nemzeti oldali jobbikosokat eláruló Vona, esetleg a minden aljasságra képes Gyurcsány, vagy ha más magyargyűlölő zsidó kerül hatalomra, mi változott volna? A vita most is csak az érvénytelen, illegitim, 2011-től, de valójában 1945. április 4-től folytonos diktatórikus rendszerek égisze alatt folyna, meg sem említve, hogy 74 éve minden reánk erőszakolt rendszer és nevünkben kötött megállapodásaik érvénytelenek. Pozitív tendenciaként értékelhető az MVSZ (Magyarok Világszövetsége) vezetése is felismerte, hogy nem a zsidók érdekében kell a trianoni határokat felszámolni, hanem maradék Magyarország visszaszerzése az elsődleges feladat, Trianon érvénytelenítése a második lépés... de ezt még meg is kell érni. A helyzetképet a tempohirek.com is jól látja. "Innen szép a győzelem", bár Borbély optimizmusát nem osztom... Orbán és illegitim sleppje bűneit felsorolni több tízezer oldal bizonyítékkal együtt lehet (ami évek óta rendelkezésre áll), de alapvetően csak egy bűnük van, hogy megszülettek, bár ilyen választási lehetőségek között mindegy, hogy ki hajtja végre a "nemzeti kasztrálást, ill. ivartalanítást". Jelentkező bőven akad a hóhérmunkára... igaz... zsidó mindegyik lehetséges "jelölt"... Judith Sargentini zöldpárti EP-képviselő, és az Európai Parlament Állampolgári Jogok Bizottsága 37 igen és 19 nem szavazattal beavatkozást sürget Magyarország illegitim kormánya ellen a nem kielégítő állampolgári jogérvényesítési lehetőségek, a sajtószabadság súlyos szintű megsértése miatt. Mindez szép és jó, csak az a baj, hogy Orbán Erdogán, Netanjahu és Putyin módszereit alkalmazó magánvagyon lopási és diktatúraépítési technikáját 2010-előttről is ismerik, de az 1989-nél korábbiakat is. A "szorgalmasabb" EU tagok és nagyhatalmak politikusai jól tudják, hogy Magyarországon semmi sem érvényes 1944. március 19-óta. Nincs népi joghatalmi felhatalmazással rendelkező rendszer, nincs a nép által megszavazott alkotmány, Parlament, kormány, de független jogrendszer és állam sem. Nincs állampolgári jogon járó egészségügyi és nyugdíj rendszer, mert egy nemlétező jogi státusszal sem rendelkező területen vegetáltatják, elűzik és irtják a lakosságot a közel-keleti háború beindítása utáni izraeli zsidó "magyarnak álcázott lakosság" menekültkénti betelepítésére várva. Sajnos a látszólagos "vakságuk és süketségük" mögött az áll, hogy már Trianon óta a magyarság kivégzése a feladatuk. Sarokdátumokként Mátyás-király meggyilkolásától lehet a Rákóczi-szabadságharcon, és az 1848-49-es forradalmon, a 1867-es szégyenletes kiegyezésen keresztül Trianonhoz eljutni. "Nemes gesztusnak" tűnhet az Európai Unió éledező kiállása Magyarország lakossága jogai mellett, de miután 1944. március 19-től nem érvényesülhet a hatályos és máig érvényes Magyar Alkotmány és népszavazás sem helyezte hatályon kívül, így a Lisszaboni EU sem érvényes, mivel alapokmánya szerinti hatálybalépéséhez az akkori 27 tagország ÉRVÉNYES aláírása lett volna szükséges. Gyurcsánynak és Göncz Kingának nem volt erre népi felhatalmazása, főleg az 1989-től folyamatosan elcsalt "álválasztások" miatt sem. A 2004-es belépés, ahogy 2009-es hatályba léptetés is érvénytelen, vagyis az az EU, amely szankcionálni ill. kötelezni akarja "tagállamait" a demokratikus jogállam látszatának fenntartására, ugyanolyan felhatalmazás nélküli szervezet mint az 1945. április 4-től Magyarországon hatalmat bitorló "rendszerek és álkormányok". A 73 éve tartó néphülyítés, a hamis történelem oktatása, az oktatási rendszer módszeres rombolása mára létrehozott egy olyan népességet Magyarországon, akik azt sem tudják, hogy egy demokratikus rendszer alapja a népszavazással elfogadott alaptörvény és alkotmány, amely nem tartalmazhat utólag beépíthető elemeket, gumitörvényeket. Aki kétkedne, csak pillantson bele a volt szocialista csatlósországok közelmúltbeli történelmébe. 1996-ig valamennyi alkotmányozott és alkotmányaikat népszavazással fogadták el, helyezték hatályba. Csak Magyarország nem! Zsoldoskatonáink, rendőreink sem tudják, hogy mire esküdtek fel, mert sem népköztársaság, sem köztársaság nem volt 1945. április 4-óta Magyarország. Az utóbb említettek legtöbbje csak a fizetésére, megélhetésére gondol, amiért képes honfitársait ütni, kilakoltatni, kiszolgálva bűnrészesként tettestársai igényeit. Pedig nap, mint nap tárjuk eléjük az általuk kiszolgált bűnszervezet ellen szóló bizonyítékokat. A mellékelt linken a kúria nyilatkozik a törvénytelen állapotokról: Link A kúria (korábban "alkotmánybíróság"), már a FIDESZ-KDNP álalkotmányozási folyamata után is kijelentette, hogy a "magyar bíróságok nem jogképesek"! Ennek ellenére az emberek nem állítják le a törvénytelen kilakoltatásokat, nem köpik szemközt a 2006. október 23-i szemkilövető és a 2018-as "választás" után a tüntetők közé pofátlankodó Gyurcsányt, pedig csak Orbánék mentették fel bűntársukat, mi nem. Közös lopásaik, rablásaik és fosztogatásaik nem csak itthon ismertek. A velejéig korrupt, hazug EU irányításnak nevezett bűnszervezet minden részletet ismer, ahogy a bevándoroltatáshoz is asszisztálnak mint az európai nemzetek gyilkosai, de ismerik a "részleteket" az oroszok és amerikaiak is, hisz részesednek a "szindikátus hasznából", mert az aktuálisan hatalomban tartott kormány mindenkinek "tejel". Lehet Orbánék, Merkelék, és a többi másod-harmad szintű csicska ilyen-olyan tárgyalgatásnak nevezett egyeztetéseit boncolgatni (ez olyan, mintha az értéktelen termékek eladási esélyeit latolgatnánk), de feleslegesen elpocsékolt idő. Jelenleg még fenn kell tartaniuk a demokrácia látszatát, mert ellenlábasaik (szép számmal akadnak a konkurenciánál) minden lehetőséget megragadnának, de aki nem látja, tudja, hogy kikből áll az ellen oldal, egyezkedni sem tud, mert azt sem tudja hol kell keresni átmeneti lehetséges szövetségesét, későbbi ellenségét... Az előbb "konkurenciáról" írtam. Látni kell, hogy a háttérből zsidó klánok irányítanak. Vannak közös céljaik (szinte teljes leigázásunk és kiirtásunk), miközben egymással is harcolnak az abszolút hatalomért. Ez utóbbit láthatjuk egyes csoportok, konzorciumok eltűnésében vagy egyesülésében és abban, hogy valakik Izraelnek is megmondják, hogy mit szabad, ahogy City of London, a Wall Street, de a zsidó világkormány sem azt csinálja amit akar. Nem kell földönkívülieket keresni... Többnyire ismert, de a háttérből irányító gátlástalan, a mi fogalmaink szerint bűnözők, rablógyilkosok, tömeggyilkosok hoztak létre egy olyan rendszert a világon, amelyet mindenkire próbálnak ráerőszakolni, hogy áldemokráciájukkal ugyanúgy megtévesszék majd igába hajtsák a világ népességét, mint ahogy tették ezt a szocializmus és a kommunizmus soha meg nem valósított ígéreteivel. Kétségtelen, hogy nem könnyű ebben a kaotikusnak tűnő, napról-napra látszólag változó célú és kimenetelű hírekkel teli világban tisztán látni. Vagy hét-nyolc éve Kenessey Csaba egy 2009-es cikkem kapcsán írta Svájcból, hogy mennyire jól előre látom a FIDESZ már addigra lejátszott vagy folyamatban lévő tevékenységét. Ha ugyanezt a cikkemet újra elővenné, azt is megtalálná benne, hogy akkor mit írtam, hova fog vezetni ez folyamat a későbbiekben. Az elmúlt nyolc év többnyire ott van az írásban, és itt a web-oldalon az elkövetkezendő évek, évtizedek is. Persze ez csak egy olyan lehetséges végkimenetel amely csak és kizárólag abban az esetben valósul meg, ha hagyjuk, ha hagyják a világ népei. Még kénytelenek betartani az általuk és érdekeiknek megfelelő olyan egyezményeket amelyek a demokrácia látszatát keltve elhitetik a tömegekkel, hogy van jog, igazságos törvények és igazságszolgáltatás. Aki közülük idő előtt átlépi a határokat, halálra van ítélve. A legfelsőbb pénzügyi és gazdasági irányítás jól tudja, hogy egy-egy kis diktátorocska dinasztia és kiterjedt nagy hatalmú rokoni hálózat nélkül nem képes életben maradni. Putyin, Erdogán, Merkel, Macron, Netanjahu, de akár ide sorolható Trump, a kisebb halak közül akár még Orbán és Gyurcsány is, eltűnnek, lopott értékeik, rabolt tulajdonuk úgy fog tulajdonost váltani, ahogy Kadhafié. Sztálin példája tanulságos kísérlet volt, vonatkoztatva arra, hogy mit jelent és hova jut az egyszemélyi irányítás. A Rothchild-klán ezért kapcsolódott össze a Rockefeller-klánnal. Az 1700-as évek közepétől vette át az irányítást a Rothschild pereputty, de az 1800-as évek végétől már újabb "titán" jelent meg a halpiacon és az egyesülés alig száz évre rá már létre kellett, hogy jöjjön. Ahhoz, hogy átmenthető és tovább gyarapítható legyen a harácsolt, lopott, rabolt vagyon, megtartható a hatalom, gondoskodni kell a védelméről is. A "kis halak" óriási részesedést kínálnak a hatalomért és szurkolnak le, hogy lophassanak, de megtartani így sem tudják a zsákmányt. Így tűnik el Magyarország 65 ezer milliárdos állami bevételeiből évi 40 ezer milliárd forint, vallanak be 25 ezret, és visznek a költségvetésbe 18,6 ezer milliárdot, amiből 1-2%-os részedésért lopkodhatnak a csicskák. Mindezekért cserébe állítólag "megóvnak bennünket a migránsoktól", a "hosszú és könnyebb élettől", miközben olyanok, mint Suze Orman a nyugellátás fenntarthatatlanságával riogat. Mindenkit megnyugtatok, a kirabolt nyugdíjkassza nem 3000 milliárdot tartalmazott, hanem több, mint 5600-at, de miután sem a FIDESZ-KDNP összemókolt, érvénytelen népi felhatalmazással nem rendelkező alaptörvénye, sem alkottákolmánya nem rögzíti alapjogként a nyugellátást, csak addig lesz nyugdíj amíg arra is rá nem veti magát ez a dögkeselyű banda. Minden egyszerre fog érkezni. Az EU-s kilépés vagy az EU átalakulása Európai Egyesült Államokká, a forint szuper vagy inkább hiperinflációja, a kirabolt nyugdíjkassza miatti nyugdíj megszűnés, ahogy az élelmiszer tartalékokat is felszámolták. Az ez évi természetesnek hazudott, de valójában a vegyi-permetezéseknek köszönhető időjárás miatt kiesett gyümölcs és gabonatermés okozta élelmiszer áremelkedések már ősszel tovább rontják a túlélési esélyeket (hasonlóan a 2010-es világszintű mezőgazdasági károk okozásával kirobbantott 2011-es "Arab Tavaszhoz"). Korlátozások, megszorítások, a külföldnek - hazaáruló álkormányok által vállalt - fizetési kötelezettségek megnövekedése. Párhuzamosan a csalással létrehozott államadósság fizetéséhez "állampolgári hozzájárulás követelésével" és összekötve egy általános katonai mozgósítással. Utóbbi esetén hivatkozva a közel-keleti háború expanziójára, esetleges amerikai és nyugat-európai kelet-európai felületű háború kezdeményezésére. A lényeg, hogy kiürítsék az országot, földönfutóvá tenni a magyarságot, velük együtt Nagy-Magyarország összes nemzetiségét is egymásra uszítva, hogy akik nem mennek el külföldre, egymást mészárolják le miközben a legvédtelenebbek már a kezdetekkor éhen haljanak... De ne hagyjuk ki a népességcsere programot sem! Magyarul nem beszélő ukránok lepik el a magyar munkaerő-piacot, helyettesítve a "nyugatra menekülő" elüldözött magyarokat. Tudom, hogy az utóbbiakban felsoroltak hatalmas pofonként érik a gyanútlan átlagembert és ebbe a pofonba rengetegen bele fognak halni. Még van annyi idő, hogy az ENSZ Biztonsági Tanácsához, a Hágai Nemzetközi Bírósághoz, az Indonéziai Nemzetközi Bírósághoz, az USA, Oroszország, Kína, és Európa összes kormányához, valamint minden olyan internetes portálhoz eljuttassuk feljelentéseinket, amivel tudatjuk a világ népeivel, hogy óriási túlerővel elnyomva népünket mit művelnek velünk, és azt is hogy utánunk ők következnek, vagy már náluk is megkezdték ugyanezeket... A közvéleményhez kell fordulni... Tisztelem és becsülöm azon próbálkozásokat, miszerint egyes csoportok az érvénytelen 1989-es ideiglenes alkotmányt, mások az 1949-es XX-as törvényt szeretnék visszaállítani, de egyik sem érvényes. Az 1944. március 19. előtti rendszer volt az utolsó érvényes és visszaállítható törvényes jogi állapot. Azt lehet és kell visszaállítani addig ameddig erre még lehetőség kínálkozik, majd kitakarítani az országot. Mennie kell mindenkinek, akiknek 1944, március 19-től kezdve a hatalombitorlók adtak állampolgárságot és azoknak is akik bizonyíthatóan magyarság ellenes tevékenységet folytattak. Semmilyen próbálkozás sem hiábavaló! Nem kell szívbajoskodni! A feljelentések elektronikusan is beadhatók egyének és szervezetek által is. Természetesen csak bizonyítható vádak miatt érdemes feljelentést tenni (van bőven), úgy mint pl. joghatalmi felhatalmazás nélküli adott kormányrendeletük, törvényük miatt bekövetkező, vagyonvesztés, elszegényedés, ellehetetlenülés, halálesetek (pl. kilakoltatás), bűnszervezetben elkövetett csalás bűntette, hatalombitorlás, hatalommal való visszaélés, kényszerítés, általuk törvényesített rablás stb. Természetesen a 1944. március 19-előtti rendszer visszaállítása sem kötelezi semmire a létrehozható ideiglenes országvezetést! Semmilyen engedményre vagy követelés teljesítésére! De vannak sürgős kötelezettségek, úgymint migránsok betelepítésének megakadályozása és az álkormányok által időközben hamis állampolgársággal ellátott zsidói kitelepítése, vagyonunk visszavétele. A világ, de elsősorban Európa lakossága meg fogja érteni, ha nem támogatják a magyarságot, felszámolásunk utánunk ők sem húzzák sokáig... És néhány szóban a legfontosabb világeseményekről: "Helyesen kell meghatározni a problémát és a megoldás magától jön". Legtöbben elégedetten veszik tudomásul, hogy az izraeli nemzetiségi törvény másodrendű állampolgárokká minősítette az izraeli hadsereg gerincét alkotó drúzokat. "Legalább megismerik a zsidó igazságot" - mondják egyesek, de Izrael már most is folyamatosan visít a gázai rakétatámadások miatt (talán kicsit kevesebb izraeli pénzt kellene adni a palesztinoknak?). Segélyekért könyörögnek azoknak a zsidó gyerekeknek a nevében, akik éveken keresztül üzengettek az izraeli bombákra, rakétákra írt ocsmány átkozódásaikkal a palesztinoknak. Mondhatnánk: "Akasszák a hóhért", de sajnos ez számunkra nagyon gyorsan 550 ezer izraeli "menekültben" realizálódhat... Egyenlőre a legfontosabb, hogy a külföldi, elsősorban nyugati médiában és az interneten túlharsogjuk a "magyar (ál) jobb -és baloldal", valamint az MTI hazugságait és igazunkat bíróságokon és a nagyhatalmaknál is kihangsúlyozzuk... Egyedül nem megy, főleg akkor nem, ha Európa és az USA lakossága megtudja, hogy a magyar kormány és rendszer illegitim. A vezetők, a politikusnak nevezett bűnözők mind tisztában vannak ezzel keleten és nyugaton is, de sajnos a lakosság külföldön erről mit sem tud, még itthon is csak kevesek... Miközben az események miértjein törjük a fejünket, ne feledkezzünk meg arról, hogy Putyin, Netanjahu és Orbán feladata az Eurázsiai Unió létrehozása budapesti logisztikai központtal. A magyar lakosság elűzése, a népességcsere magyar identitás nélküli ukrán és más egyéb, főleg zsidónak nevezett askenázi-kazár lakosság betelepítésével, több száz éves tervük kerül megvalósításra. Tét a megmaradásunk... /Tulok/
Akitlosz
2018. augusztus 22. 00:50
Azért nem árt ha a hétköznapokban fontosabb a praktikusság, mint a hagyomány. Ünnepnapokon lehet fordítva.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!